Mikro Cerrahi Nasıl Uygulanır ?

Mikrocerrahi yöntemi ameliyat sırasında mikroskobun kullanılması esasına dayanan ve bu sayede daha ince ayrıntıları daha net bir şekilde cerrahın görüş alanına sokan bir yöntemdir. 70 li yıllardan itibaren özellikle Yaşargil hocamızın Beyin ve Sinir Cerrahisi operasyonlarında kullanması sonrası altın standart olmuş bir yöntemdir.

Mikrocerrahi sadece bel fıtığında kullanılan bir araç veya yöntem değildir. Beyin ve Sinir Cerrahisi açısından her türlü ameliyatta kullanılmaktadır. Örneğin boyun fıtığı, tüm beyin ve  sinir sitemi tümörleri, damarsal hastalıklar vb

Bel fıtığında kullanımı sayesinde ise hastanın normal yaşantısına dönme süresi kısalmakta, bel fıtığı tekrarlama oranlarını azaltmakta ve yara yerinde iyileşme süresini kısaltmaktadır. Ayrıca mikroskopta büyüterek gördüğümüz ameliyat sahası sayesinde komplikasyon oranları ve tabii ki hata yapma şansı azalmaktadır.

Mikrocerrahi şu an için dünya da etkinliği ve kolay uygulanabilmesi nedeniyle altın standart diye tabir edilen bel fıtığı cerrahisi uygulama yöntemidir.

Genel anestezi veya spinal anestezi altında uygulanabilmektedir. Hasta yüz üstü yatar pozisyonda iken belinde önceden skopi ile seviye tespiti ile belirlenen bölgeye 2-2,5 cm lik cilt kesisi yardımı ile operasyon gerçekleştirilmektedir. Mikroskobun kendisinde mevcut olan ışıklandırma sayesinde derinlik ne olursa olsun rahatça çalışma ve görme imkanı sağlamaktadır.

Ameliyat bölgesinde açılan kemik pencere boyutları da küçük olmakta ve buraya ait de herhangi bir komplikasyon gelişme riski azalmaktadır.

Ayrıca cilt kesisinin küçük olması sayesinde ameliyat sonrasında enfeksiyon gelişme gibi riskler de çok azalmaktadır.